Парадак разгляду зваротаў


Аб рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб
Парадак работы рэгламентуецца наступнымі
   нарматыўнымі прававымі дакументамі:

Закон Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 N 300-З (рэд.ад 28.06.2022) устанаўлівае падачу ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі электронных зваротаў і атрыманне адказаў (апавяшчэнняў) на іх з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў).

Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15.10.2007 N 498 (рэд. ад 06.01.2021) "аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб")
Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30.12.2011 N 1786 (рэд. ад 19.12.2022) "Аб зацвярджэнні Палажэння аб парадку вядзення справаводства па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб у дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, у індывідуальных прадпрымальнікаў" 

Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 16.03.2005 N 285 (рэд. ад 19.12.2022) " аб некаторых пытаннях арганізацыі працы з кнігай заўваг і прапаноў і ўнясенні змяненняў і дапаўненні ў некаторыя пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь "(разам з "Палажэннем аб парадку выдачы, вядзення і захоўвання кнігі заўваг і прапаноў")

Загад Міністэрства жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь ад 31.12.2015 № 102 " аб зацвярджэнні Інструкцыі аб парадку разгляду зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб у Міністэрстве жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь»
Загад Міністэрства жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі БЕЛАРУСЬ 22 мая 2014 г. no 62 Аб зацвярджэнні Інструкцыі аб арганізацыі РАБОТЫ з заяўкамі і пісьмовымі прэтэнзіямі спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг у арганізацыях, якія ўваходзяць у сістэму Мінжылкамгаса
Звароты падаюцца заяўнікамі на беларускай або рускай мове ў пісьмовай або электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме. Пісьмовыя звароты падаюцца нарачным (кур'ерам), па пошце, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у Кнігу заўваг і прапаноў. Вусныя звароты выкладаюцца ў ходзе асабістага прыёму.
Праводзіцца асабісты прыём не радзей аднаго разу ў месяц ва ўстаноўленыя дні і гадзіны. Інфармацыя пра час і месца правядзення асабістага прыёму, а пры наяўнасці папярэдняга запісу на асабісты прыём – аб парадку яе ажыццяўлення размяшчаецца ў арганізацыі ў агульнадаступным месцы.
  Службовыя асобы арганізацый, якія праводзяць асабісты прыём, а таксама работнікі арганізацый, упаўнаважаныя ажыццяўляць папярэдні запіс на асабісты прыём, не маюць права адмовіць у асабістым прыёме, запісы на асабісты прыём, за выключэннем выпадкаў:
* звароты па пытаннях, якія не адносяцца да кампетэнцыі нашай арганізацый;
* звароты ў неўстаноўленыя дні і гадзіны;
* калі заяўніку ў ходзе асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія цікавяць яго пытанні;
* калі з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.
                              Тэрміны пры разглядзе зваротаў
Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.
У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходныя здзяйсненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.
 Пісьмовыя звароты грамадзян, уключаючы індывідуальных прадпрымальнікаў, павінны ўтрымліваць:
* найменне арганізацыі альбо пасада асобы, якой накіраваны зварот;
* прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна;
* адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
* выклад сутнасці звароту;
* асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).
 Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны ўтрымліваць:
* найменне арганізацыі альбо пасада асобы, якой накіраваны зварот;
* поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
* выклад сутнасці звароту;
* прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
* асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераную пячаткай юрыдычнай асобы.
Тэкст звароту павінен паддавацца прачытання. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, пераборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
Да пісьмовых зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца 
дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) пацвярджаюць гэтую інфармацыю дакументаў.
Пісьмовыя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:
* выкладзеныя не на беларускай або рускай мове;
* не ўтрымліваюць прозвішчы, уласнага імя, імя па бацьку, адрасы месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
* не ўтрымліваюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адрасы яго месца знаходжання, прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
* не ўтрымліваюць асабістага подпісу грамадзяніна (грамадзян) альбо асабістага подпісу кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, заверанай пячаткай юрыдычнай асобы;
* утрымоўваюць тэкст, які не паддаецца прачытанню;
* ўтрымліваюць нецэнзурныя альбо абразлівыя словы або выразы;
* падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, і да іх не прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы;
* звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, Грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, Крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, вызначальным парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
* звароты ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі, у тым ліку калі заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў Кнігу заўваг і прапаноў, не адносяцца да дзейнасці гэтай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, не датычацца якасці вырабляемых (рэалізуюцца) імі тавараў, выконваемых работ, аказваемых паслуг;
* прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
* заяўнікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку ўнесены ў Кнігу заўваг і прапаноў, і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
* з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.
Вусныя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:
* не прад'яўленыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікаў, іх прадстаўнікоў, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў;
* звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якой праводзіцца асабісты прыём;
* заяўніку ў ходзе асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія цікавяць яго пытанні альбо перапіска з гэтым заяўнікам па такіх пытаннях была спыненая;
* заяўнік падчас асабістага прыёму дапускае ўжыванне нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай заявы.
Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, — не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.
У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходныя здзяйсненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.
Кантактныя дадзеныя:

Мінская вобласць, горад Мядзел, 
вуліца Інтэрнацыянальная 25, каб. №13 або па тэлефоне 40467 – сакратар прыёмнай кіраўніка Роўда Таццяна Уладзіміраўна па вышэйпаказаным тэлефоне і пры асабістым звароце зацікаўленых асоб ажыццяўляе Папярэдні запіс на прыём.
Вядучы спецыяліст па працы са зваротамі грамадзян-Чарняўская Святлана Анатольеўна каб. № 4 або па тэл. 22099 

Грамадзяне могуць атрымаць папярэдняе кансультаванне па пытаннях ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур каб. 17 па тэл. 40122-начальнік аддзела па юрыдычнай і кадравай рабоце Палонік Яўген Дзмітрыевіч
   
Кантакт-цэнтры 115 з шматканальным тэлефонным нумарам 115 і інтэрнэт-партал " мая Рэспубліка 115.бел».жыллёва-камунальнай гаспадаркі  ;
                                   ДА ВЕДАМА ЗАЯЎНІКАЎ!
Адказы на Вашы звароты або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйстаячыя дзяржаўныя органы:
Мядзельскі раённы выканаўчы камітэт
Месца знаходжання:
222397 г. Мядзел, пл. Леніна, 1
Тэлефон: 8 01797 41002