АРГАНІЗАЦЫЯ РАБОТЫ ПА АХОВЕ ПРАЦЫ
Ахова працы – гэта галіна веды, якая тычыцца прадухілення звязаных з працай траўмаў і захворванняў.
На прадпрыемстве распрацавана палажэнне аб службе аховы працы.
Абавязкі па забеспячэнні здаровых і бяспечных умоў працы, кантролю стану аховы працы ўключаны ў асноўныя службовыя абавязкі асоб, якія непасрэдна кіруюць вытворчым працэсам на розных участках прадпрыемства.
Распрацавана і зацверджана Інструкцыя правядзення кантролю выканання заканадаўства аб ахове працы на прадпрыемстве.
Выдадзены загад кіраўніка прадпрыемства аб ускладанні адказнасці на службовых асоб за арганізацыю работы па ахове працы.
Мерапрыемствы па ахове працы — запланаваная канкрэтная дзейнасць арганізацыі, накіраваная на выкананне мэтаў у галіне аховы працы, якія вызначаюцца патрабаваннямі заканадаўчых і іншых нарматыўных прававых актаў, а таксама палітыкай арганізацыі ў галіне аховы працы. У 2019 годзе на рэалізацыю мерапрыемстваў па ахове працы было затрачана 230.2 тыс. рублёў.
СІСТЭМА КІРАВАННЯ АХОВАЙ ПРАЦЫ
Сістэма кіравання аховай працы з'яўляецца інструментам бесперапыннага ўдасканалення аховы працы на ўзроўні арганізацыі.
Важная задача СУОТ – кіраванне вытворчымі рызыкамі. Таму ажыццяўляецца ацэнка небяспек і рызык і кіраванне імі для выяўлення фактараў, здольных прычыніць шкоду работнікам, з тым, каб можна было распрацоўваць і прымаць адпаведныя папераджальныя і ахоўныя меры.
9 сьнежня 2011 год на прадпрыемстве ўведзена ў дзеянне Кіраўніцтва па сістэме кіравання аховай працы, а з красавіка 2012 года ўкаранёна сістэма кіравання аховай працы ў адпаведнасці з патрабаваннямі СТБ 18001-2009, у рамках якой распрацаваны 123 карты бяспекі і рызык для 67 прафесій раборастаюць і 56 прафесій для ІТР.
Ўвасобіць на практыцы імкнення працадаўцаў, работнікаў і іх прадстаўнікоў здольная паслядоўная Палітыка УП «Мядзельскі ЖКГ» ў галіне аховы працы, якая рэалізуецца з дапамогай канкрэтных праграм і дзеянняў.
Для вывучэння выніковасці выканання Палітыкі і мэтаў прадпрыемства, функцыянавання СУОТ праводзяцца ўнутраныя аўдыты сістэмы кіравання аховай працы.
Планавыя аўдыты СУОТ праводзяцца на падставе распрацаванай службай АД праграмы. Па выніках праверкі складаюцца планы ўнутранага аўдыту, кантрольны ліст аўдыту, справаздачу аб неадпаведнасцях і план карэкціруючых мерапрыемстваў.
У 2019 годзе праведзены інспекцыйны кантроль акредитованным органам па сертыфікацыі сістэм кіравання аховай працы РУП «Рэспубліканскі цэнтр аховы працы Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь» і выдадзены сертыфікат адпаведнасці сістэмы кіравання аховай працы да 2021 года (дадатак 10).
Інфармацыя аб НПА, ТНПА па ахове працы, якія распаўсюджваюцца на дзейнасць прадпрыемства, змяшчаецца ў Рэестры НПА. Рэестр НПА фармуецца па тэматычных раздзелах і вядзецца ў электронным выглядзе.
Для своечасовага абнаўлення і карыстання заканадаўчымі актамі, ТНПА і НПА выкарыстоўваецца даведачна-прававая сістэма Праграмы Бізнес-Інфа.
Распрацаваны лакальныя нарматыўна-прававыя акты па ахове працы.
НАВУЧАННЕ, ІНСТРУКТАЖЫ, ПРАВЕРКА ВЕДАЎ ПА ПЫТАННЯХ АХОВЫ ПРАЦЫ
Аналіз прычын траўматызму паказвае, што большасць няшчасных выпадкаў звязана не толькі з парушэннем правілаў эксплуатацыі абсталявання, установак, прыбораў і з адсутнасцю належнага кантролю з боку службовых асоб за стварэннем здаровых і бяспечных умоў працы, а таксама з прыцягненнем да працы дрэнна навучанага ў галіне аховы працы персаналу.
Таму навучанне і праверка ведаў імеют вялікае значэнне для прафілактыкі аховы працы на вытворчасці.
За 2019 год прайшлі навучанне і павысілі кваліфікацыю ў розных установах адукацыі 53 чалавекі: 15 кіраўнікоў, 12 спецыялістаў, 20 рабочых.
Службай аховы працы складзены пералік неэлектротехнического персаналу, які выконвае работу, пры якой можа паўстаць небяспека паражэння электрычным токам. Вышэйназваныя работнікі пры прыёме на працу праходзяць уводны інструктаж па ахове працы з улікам патрабаванняў да персаналу з групай па электрабяспецы I.
Пры прыёме на працу на прадпрыемстве арганізавана правядзенне ўступнага інструктажу па ахове працы і першаснага інструктажу непасрэдна на працоўным месцы. Для гэтага распрацавана і зацверджана праграма правядзення ўступнага і першаснага інструктажу з пералікам неабходных пытанняў.
На прадпрыемстве вядуцца часопісы устаноўленага ўзору для рэгістрацыі правядзення ўступнага, першаснага (з афармленнем стажыроўкі), паўторнага, мэтавага, пазапланавага інструктажаў.
Да таго ж аформленыя і вядуцца журналы штодзённага і штомесячнага кантролю стану аховы працы, рэгістрацыі інструкцый па ахове руда, уліку выдачы інструкцый па ахове працы, рэгістрацыі няшчасных выпадкаў на вытворчасці, рэгістрацыі невытворчых няшчасных выпадкаў, рэгістрацыі мікратраўмаў, рамонту і эксплуатацыі абсталявання.
Распрацаваны і зацверджаны наступныя пералікі:
- пералік прафесій і пасад работнікаў, вызваленых ад першаснага і паўторнага інструктажаў на працоўным месцы;
- пералік пасад тых кіраўнікоў і спецыялістаў, якія павінны праходзіць праверку ведаў па пытаннях аховы працы;
- пералік прафесій работнікаў, якія павінны праходзіць стажыроўку перад допускам да самастойнай працы;
- пералік прафесій, па якім работнікі павінны праходзіць праверку ведаў па пытаннях аховы працы;
5.jpg" alt="" width="1074" height="806" />
Маецца загад кіраўніка прадпрыемства аб стварэнні камісіі па праверцы ведаў работнікаў па пытаннях аховы працы. Усе члены камісіі і старшыня камісіі прайшлі праверку ведаў па пытаннях аховы працы.
На прадпрыемстве распрацаваны пералік прафесій і работ, да якіх прад'яўляюцца дадатковыя (павышаныя) патрабаванні па ахове працы і праводзіцца спецыяльнае дадатковае навучанне.
Распрацаваны праграмы навучання па пытаннях аховы працы і пытанні экзаменацыйных білетаў для праверкі ведаў па пытаннях аховы працы. Праверка ведаў праводзіцца па загадзя складзеным графіку.
Ужо не першы год праверка ведаў праводзіцца на кампутары з выкарыстаннем абноўленай праграмы Бандарэнка ў аб'ёме патрабаванняў нарматыўных прававых актаў, тэхнічных нарматыўных прававых актаў, лакальных нарматыўных прававых актаў, выкананне якіх уваходзіць у абавязкі працуе.
Кіраўнікі структурных падраздзяленняў, спецыялісты праходзяць чарговую праверку ведаў не радзей 1 разу ў 3 гады, працоўныя - штогод.
Для правядзення навучання, інструктажаў і праверкі ведаў у арганізацыі маецца кабінет аховы працы, аснашчаны усімі неабходнымі сродкамі: кампутарамі, ВК - тэлевізарам, друкаркай –дуплексом, каляровым друкаркай, ламинатором, якія дазваляюць абсталёўваць своечасова структурныя падраздзяленні сваёй друкаванай прадукцыяй.
Інфармацыйнае прастору структурных падраздзяленняў прадстаўлена рознымі стэндамі, на якіх размяшчаецца ўся неабходная інфармацыя.
У УП «Мядзельскі ЖКГ» абсталяваны тренировочно-выпрабавальны палігон на ачышчальных збудаваннях. д. Макрыца, дзе работнікі ВКХ адпрацоўваюць практычныя навыкі.
На прадпрыемстве распрацавана 154 інструкцый па ахове працы: 68 інструкцыі для прафесій, 86 - для відаў работ.
Варта адзначыць такі важны момант, як арганізацыя работ павышанай небяспекі на прадпрыемстве. Для гэтага распрацаваны пералік работ павышанай небяспекай, для правядзення якіх патрабуецца навучанне, стажыроўка і праверка ведаў па пытаннях аховы працы. Акрамя таго, распрацаваны пералік работ павышанай небяспекі, якія выконваюцца па нараду-допуску. Для кантролю паветранай асяроддзя пры правядзенні работ у калодзежах на аб'екты ВКХ закуплены газоанализаторы.
Для выканання работ падвышанай небяспекі работнікам выдаюцца адпаведныя СИЗы, згодна з выконваемых работ. Да работ з павышанай небяспекай дапускаюцца асобы, мужчынскага полу, не маладзейшыя за 18 гадоў, якія не маюць медыцынскіх супрацьпаказанняў, якія ўмеюць аказваць першую даўрачэбную дапамогу.
КАНТРОЛЬ ВЫКАНАННЯ ПАТРАБАВАННЯЎ АХОВЫ ПРАЦЫ
Важным этапам з'яўляецца арганізацыя кантролю выканання заканадаўства аб ахове працы на прадпрыемстве.
Перыядычны кантроль ажыццяўляецца прадстаўнікамі наймальніка з удзелам грамадскіх інспектараў прафсаюзаў па ахове працы.
Штодзённы кантроль за станам аховы працы на прадпрыемстве ажыццяўляецца кіраўніком структурнага падраздзялення з удзелам грамадскага інспектара прафсаюза па ахове працы. Арганізаваны таксама штомесячны і штоквартальны кантроль.
Дні аховы працы праводзяцца раз у квартал, у адпаведнасці з Графікам, зацверджаным на пачатку года. Маюцца загады аб правядзенні Дня аховы працы.
У праграму Дня аховы працы ўключаюцца не толькі мерапрыемствы па праверцы стану ўмоў і аховы працы на рабочых месцах, а таксама правядзенне нарад з удзелам кіраўнікоў арганізацыі, яе структурных падраздзяленняў, галоўных спецыялістаў, прадстаўнікоў службы аховы працы, прафсаюзу. На нарадах аналізуецца стан аховы працы ў структурных падраздзяленнях арганізацыі, заслухоўваюцца іх кіраўнікі, разглядаюцца мелі месца выпадкі парушэння патрабаванняў аховы працы, вывучаецца перадавы вопыт работы па ахове працы. Афармляюцца Дні аховы працы пратаколамі.
Пабудаваная такім чынам праца, а таксама арганізаваныя дзеянні ўсяго калектыву прадпрыемства папярэджваюць вытворчы траўматызм, прафесійныя захворванні і дазваляюць палепшыць якасць выкананай працы.
КАНТРОЛЬ ЗА ВЫКАНАННЕМ ПАТРАБАВАННЯЎ ДЫРЭКТЫВЫ №1
На працягу 2019 года праводзіўся кантроль за выкананнем патрабаванняў Дырэктывы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 11 сакавіка 2004 года №1 «Аб мерах па ўмацаванні грамадскай бяспекі і дысцыпліны». Было праведзена 44 рэйду. Работнікаў, якія знаходзяцца ў стане алкагольнага ап'янення не выяўлена.
Барацьбе з п'янствам на вытворчасці надаецца вялікая ўвага. У адпаведнасці з Артыкулам 17 Закона «Аб ахове працы» забяспечана правядзенне предсменных (перад пачаткам работы, змены) медыцынскіх аглядаў альбо агляд некаторых работнікаў, перагледжаны і дапоўнены пералік прафесій, якія працуюць, якія ўваходзяць у групу рызыкі, з якімі наймальнік павінен перад пачаткам працы, змены праводзіць медыцынскі агляд або агляд на прадмет знаходжання ў стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення.
У структурныя падраздзяленні участкаў аўтатранспарту г. Мядзел, ўчастка к. п. Нарач, ўчастка г. п. Свір і г. п. Крывічы набыты алкотесты і наладжаны предсменный медыцынскі агляд.
У працоўныя дагаворы з работнікамі ўключаны ўмовы, якія ўстанаўліваюць адказнасць за парушэнне патрабаванняў заканадаўства аб працы і аб ахове працы (распіццё спіртных напояў на працоўным месцы ці ў працоўны час).
nter;">АТЭСТАЦЫЯ РАБОЧЫХ МЕСЦАЎ ПА ЎМОВАХ ПРАЦЫ
У адпаведнасці з дзеючымі нормамі заканадаўства на прадпрыемстве ў 2019 годзе праведзена атэстацыя рабочых месцаў па ўмовах працы, для работнікаў кацельняў, перададзеных на баланс УП «Мядзельскі ЖКГ».
Па выніках праведзенай атэстацыі рабочых месцаў па ўмовах працы ў 2014-2019 гадах, работнікам прадастаўлены наступныя віды кампенсацый:
- атрыманне даплат за працу са шкоднымі і (або) небяспечнымі ўмовамі працы;
- прадастаўленне дадатковага водпуску за працу са шкоднымі і (або) небяспечнымі ўмовамі працы;
- распрацаваны пералік тых прафесій і катэгорый работнікаў, занятых на работах, якія даюць права на забеспячэнне малаком або раўнацэнным харчовымі прадуктамі.
МЕДЫЦЫНСКАЕ АБСЛУГОЎВАННЕ
Згодна з арт. 228 Працоўнага кодэкса Рэспублікі Беларусь і арт. 21 Закона Рэспублікі Беларусь ад 23 чэрвеня 2008 г. «Аб ахове працы» для забеспячэння бяспекі працы і папярэджанні прафесійных захворванняў, у мэтах аховы здароўя насельніцтва на прадпрыемстве арганізавана правядзенне медыцынскіх аглядаў работнікаў.
Медыцынскія агляды праходзяць усе работнікі, занятыя на работах са шкоднымі і (або) небяспечнымі ўмовамі працы або на работах, дзе ў адпаведнасці з заканадаўствам ёсць неабходнасць у прафесійным адборы, уключаючы сумяшчальнікаў. На прадпрыемстве арганізавана правядзенне абавязковых папярэдніх (пры паступленні на працу), перыядычных (на працягу працоўнай дзейнасці) і пазачарговых медыцынскіх аглядаў работнікаў.
З гэтай мэтай на прадпрыемстве распрацаваны і зацверджаны пералік кантынгенту асоб, якія падлягаюць папярэдняй, пры паступленні на работу і перыядычны медыцынскаму агляду, спіс прафесій (пасад) работнікаў, якія падлягаюць перыядычным медыцынскім аглядам, а таксама спіс работников, абавязаных праходзіць перыядычны медыцынскі агляд.
Работнікі забяспечваюцца сродкамі індывідуальнай абароны.
У сістэме мерапрыемстваў па ахове працы, забеспячэнне сродкамі індывідуальнай абароны займае адно з вядучых месцаў, так як іх прымяненне часам з'яўляецца адзінай магчымасцю прадухіліць ўздзеяння шкодных і небяспечных вытворчых фактараў.
На прадпрыемстве распрацаваны пералік прафесій, якім выдаюцца СИЗы.
Выдача работнікам СІЗ фіксуюцца запісам у Праграме «1С «Прадпрыемства» і ў асабістай картцы ўліку выдачы СІА. Усяго за 2019 год на набыццё Сізоў было затрачана 36.6 тыс. рублёў.
ПАЖАРНАЯ БЯСПЕКА
Асноўным дакументам, які рэгламентуе дзейнасць па забеспячэнню пажарнай бяспецы, з'яўляецца закон Рэспублікі Беларусь «Аб пажарнай бяспекі», уведзены ў дзеянне Пастановай Вярхоўнага Савета Рэспублікі Беларусь ад 15 чэрвеня 1993 г. №2404-X, таксама Правіламі пажарнай бяспекі Рэспублікі Беларусь, зацверджанымі Пастановай па Надзвычайных сітуацыях Рэспублікі Беларусь ад 14 сакавіка 2014 г. № 3.
Гэтыя дакументы вызначаюць прынцыпы арганізацыі сістэмы пажарнай бяспекі і дзяржаўнага пажарнага нагляду, якія дзейнічаюць у мэтах абароны ад пажараў жыцця і здароўя людзей.
На прадпрыемстве выдадзены загад аб прызначэнні адказных асоб за пажарную бяспеку. Распрацавана інструкцыя па пытаннях пажарнай бяспекі. Аформлена наглядная агітацыя, куткі па пажарнай бяспекі.
Падчас правядзення кантролю выканання заканадаўства аб ахове працы пастаянна вялікая ўвага надаецца агляду і зместу першасных сродкаў пажаратушэння, будынкаў, тэхналагічных працэсаў, а таксама планаў эвакуацыі на выпадак пажарныя мра;
Пры паступленні на працу праводзіцца ўводны інструктаж з работнікамі па пажарнай бяспекі.
У мэтах прыцягнення інжынерна-тэхнічных работнікаў, рабочых і служачых да ўдзелу ў працы па правядзенні пажарна-прафілактычных мерапрыемстваў, своечасоваму выяўленні і ліквідацыі парушэнняў стандартаў, нормаў і правілаў пажарнай бяспекі, павышэнню пажарнай бяспекі тэхналагічных працэсаў вытворчасці на прадпрыемствах, ва ўстановах і арганізацыях у УП «Мядзельскі ЖКГ» створана пажарна-тэхнічная камісія. Для правядзення прафілактычных мерапрыемстваў па папярэджанню і тушэнню пажараў на прадпрыемстве арганізавана добраахвотная пажарная дружына, у склад якіх уваходзяць 6 баявых разлікаў з ліку рабочых, служачых, інжынерна-тэхнічных работнікаў прадпрыемства.
ВЫТВОРЧЫЯ БУДЫНКІ І ЗБУДАВАННІ
Усе будынкі і збудаванні замацаваны за структурнымі падраздзяленнямі, якія займаюць названыя плошчы, загадам кіраўніка арганізацыі
Кіраўнікі структурных падраздзяленняў нясуць адказнасць за правільную эксплуатацыю, захаванасць, своечасовы рамонт, замацаваных будынкаў і збудаванняў.
У мэтах забеспячэння кантролю за тэхнічным станам вытворчых будынкаў і збудаванняў на прадпрыемстве створана камісія.
У структурных падраздзяленнях УП «Мядзельскі ЖКГ» камісіяй адзін раз у паўгода праводзіцца агляд тэхнічнага стану будынкаў (збудаванняў).
ПАШПАРТЫЗАЦЫЯ САНІТАРНА-ТЭХНІЧНАГА СТАНУ УМОЎ І АХОВЫ ПРАЦЫ
Мэтай пашпартызацыі санітарна-тэхнічнага стану умоў і аховы працы з'яўляюцца гігіенічная ацэнка фактычнага стану ўмоў і характару працы на рабочых месцах.
Да правядзення пашпартызацыі прыцягваюцца работнікі аддзелаў і злужб. Служба аховы працы аказвае метадычную дапамогу ў правядзенні пашпартызацыі.
На прадпрыемстве, на 01.01.2020 г. з шкоднымі ўмовамі працы налічвалася 180 працоўных месцаў, колькасць работнікаў на якіх склала 328 чалавек.
Санітарна-бытавое абслугоўванне працоўных з'яўляецца часткай комплексу мер па ахове працы і займае адно з вядучых месцаў у сістэме мерапрыемстваў па аздараўленню ўмоў працы, з'яўляецца важнай складнікам забеспячэння камфортных умоў працы.
Вялікае значэнне кіраўніцтвам УП «Мядзельскі ЖКГ», надаецца абсталяванню санітарна-бытавых памяшканняў структурных падраздзяленняў і праводзіцца шэраг мерапрыемстваў па паляпшэнні санітарнага ўтрымання аб'ектаў.
На аб'ектах абсталююцца з улікам характару вытворчасці санітарна-бытавыя памяшканні, у якіх маюцца гардэробныя, рукамыйны, душавыя памяшканні, прыбіральні, памяшканні для прыёму ежы (сталовыя), абсталяваныя неабходнымі прыладамі і сродкамі.
ПАТРАБАВАННІ ДА ТЭРЫТОРЫІ
Тэрыторыі структурных падраздзяленняў змяшчаецца ў стан, які забяспечвае бесперашкодны і бяспечны рух транспартных сродкаў і працуюць.
Для ўезду на тэрыторыю вытворчай базы г. Мядзел ажыццяўляецца праз асноўныя створкавыя вароты. Перад уваходам на тэрыторыю пабудаваная прахадная.
Для праходу людзей на тэрыторыю ўладкованая брамка ў непасрэднай блізкасці ад варот і пракладзены тратуар.
Для руху транспартных сродкаў па тэрыторыі распрацаваны і ўстаноўлены на бачным месцы, перад уездам на тэрыторыю, схемы руху транспартных сродкаў.
Праходы і праезды не загрувашчваюць, у цёмны час сутак або пры дрэннай бачнасці месца руху якія працуюць і транспартных сродкаў, а таксама месца вытворчасці работ на тэрыторыі асвятляюцца згодна з патрабаваннямі нарматыўных прававых актаў, у тым ліку тэхнічных нарматыўных прававых актаў.
На тэрыторыі структурных падраздзяленняў адведзеныя месцы для курэння.
Таксама на тэрыторыі прадугледжаны спецыяльна абсталяваныя пляцоўкі для захоўвання матэрыялаў, вырабаў, дэталяў, абсталявання і іншых матэрыяльных каштоўнасцяў.
Дзякуючы сістэматычнай працы, якую праводзіць адміністрацыя, служба аховы працы, правядзенне сістэматычнага вытворчага і грамадскага кантролю дазволіла за мінулы перыяд дамагчыся адсутнасці траўматызму, стабільнай супрацьпажарнай абстаноўкі.
Пытанні аховы працы, захаванне патрабаванняў па ахове працы стаяць на першым месцы. Ахова працы з'яўляецца, па сваёй сутнасці, адным з важнейшых гарантаў захавання працоўных правоў грамадзян. У нашым грамадстве гэта мае вялікае значэнне.